آرشیو آذر ماه 1400

روش هاي نوين براي هوشمند سازي خانه و ساختمان

چگونه ساختمان‌هاي هوشمند چهره مراقبت‌هاي بهداشتي را تغيير مي دهند؟

۴ بازديد

ما در اينجا بيان مي كنيم كه ساختمان هوشمند بيش از هر چيز يك پلتفرم خدماتي است كه براي رسيدگي به چالش‌هاي فعلي و آتي با استفاده از ابزارهاي ديجيتال طراحي، ساخته و بهره برداري مي شود.

ساختمان‌هاي هوشمند به مالكان و ساكنان ارزش مي دهند، همان‌طور كه يك تلفن هوشمند به فرآيند ارتباطي كلي مالك ارزش مي دهد. در مورد گوشي‌هاي هوشمند، مي‌تواند برنامه‌ها و خدمات جديد را در آن جاي داد و فراتر از عملكردهاي اصلي ارتباطات صوتي، براي مثال شامل دوربين وGPS و… باشد.

همچنين در به روي محيط توسعه‌اي كه راه‌هاي جديدي براي رسيدگي به نيازها و خواسته هاي ارتباطي انساني ابداع مي كند، كاملاً باز است. يك ساختمان هوشمند بسيار شبيه يك گوشي هوشمند است، زيرا فلسفه مشابهي براي بهبود مداوم برنامه‌ها و خدمات تنها در مقياس بسيار بزرگ‌تر را در بر مي‌گيرد.

در مورد ساختمان هوشمند، زيرساخت ساختمان به گونه‌اي طراحي شده است كه خدمات جديدي مانند واقعيت مجازي، تعمير و نگهداري پيش‌بيني‌كننده، و مديريت اتاق به صورت خودكار و با راندمان بالا را در خود جاي دهد. علاوه بر اين، از آنجايي كه مدل ساختمان هوشمند منعطف است و مي تواند به راحتي تغييرات را در خود جاي دهد، خدمات آينده را مي توان به راحتي به ساختمان اضافه كرد.